Zlecamy przelew przez bankowość elektroniczną, odbiorca czeka na pieniądze. Mija jeden dzień, drugi, a pieniędzy brak… Z naszego konta pieniądze zostały zdjęte, a na rachunku odbiorcy się nie pojawiły… Co robić?
Przede wszystkim upewnijmy si, czy wpisaliśmy prawidłowy numer konta. W przypadku pomyłki w numerze, zazwyczaj system bankowości elektronicznej sam nas o tym poinformuje. Tak jednak będzie tylko w przypadku, gdy wpiszemy za mało cyfr lub wpiszemy takie cyfry , że system bankowy nie rozpozna żadnego numeru konta. Jeśli zaś przypiszemy prawidłowy numer konta, ale do złego odbiorcy (na przykład za telefon komórkowy zapłacimy zakładowi energetycznemu…), pozostaje nam jedynie próbować anulować przelew (co może być niekiedy kosztowne…) lub poprosić o zwrot pieniędzy odbiorcy.
Co jednak jeśli wszystkie dane i numery kont się zgadzają? Warto sprawdzić, czy zarówno nasz bank jak i bank odbiorcy nie mieli lub nadal nie mają przerwy technicznej lub awarii. Nawet jeśli banki o tym nie poinformują w stosownym komunikacie, na pewno doniosą nam o tym inni internauci. Warto też zorientować się, kiedy w interesujących nas bankach odbywają się sesje eliksir. Przelew wysłany w piątek, może dojść dopiero w poniedziałek. Warto też się upewnić, czy w międzyczasie odbiorca przelewu nie zmienił numeru konta…
Jeśli jednak od zlecenia przelewu minęło sporo czasu, wszystko się zgadza, to nie ma innego wyjścia, jak zgłosić reklamację.
Według infolinii PKO BP, jeśli przelew wysłany z tego banku nie dochodzi do odbiorcy, należy wygenerować z bankowości elektronicznej potwierdzenie przelewu, wysłać je do odbiorcy i to on zgłasza reklamację w swoim banku. Bank stoi na stanowisku, że jeśli przelew nie został cofnięty, a nadawca ma możliwość wygenerowania potwierdzenia przelewu w formacie PDF, to oznacza, że pieniądze z banku PKO BP wyszły. Według doradców Alior Banku natomiast, reklamację zgłasza osoba, która wysyłała przelew. Podobnie uważa mBank i PEKAO SA.
Nie daj Boże, jeśli pieniądze nie dotrą z na przykład PKO BP do PEKAO SA. Wtedy, zamiast ustalania, gdzie są nasze pieniądze, najpierw będziemy musieli ustalić, do którego z tych banków zgłosić reklamację. Reklamację, dodajmy, której rozpatrzenie też może zająć sporo czasu…
Komentarze
Właściciel serwisu eBroker.pl - Rankomat.pl nie weryfikuje opinii, recenzji czy ocen użytkowników zamieszczanych za pośrednictwem systemu Disqus, zarówno w zakresie ich rzetelności, jak i wiarygodności. Nie możemy potwierdzić, czy użytkownicy faktycznie korzystali z produktów i usług banków, firm pożyczkowych i Towarzystw Ubezpieczeniowych (TU) (za pośrednictwem portali należących do rankomat.pl lub bezpośrednio na stronie instytucji), których dotyczy opinia.
Jednocześnie informujemy, że w Serwisie publikowane są zarówno pozytywne, jak i negatywne komentarze.