To ma być mocne uderzenie Poczty Polskiej. Od kilkunastu dni w jej placówkach oraz u niektórych listonoszy można kupić polisy komunikacyjne i majątkowe. Do połowy kwietnia są one dostępne z 15- albo nawet z 25-procentową zniżką.
"summary">Pożycz nawet 1400 zł bez prowizji!
Weź pożyczkę w 15 minut
Oprócz swej podstawowej działalności Poczta Polska postawiła sobie dwa inne strategiczne cele: rozwój oferty usług finansowych i ubezpieczeń. Operator już od dawna zapowiadał, że to ma być jego „druga noga biznesowa”. Cel pierwszy – usługi finansowe – realizuje w działalności Banku Pocztowego, którego akcjonariuszami są Poczta Polska SA (ma 75 proc. minus 10 akcji) oraz Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski SA (25 proc. plus 10 akcji). O celu drugim pocztowcy w komunikacie prasowym informują tak: „Teraz przyszła pora na mocne uderzenie w segmencie ubezpieczeń”.
Doręczyciel z licencją ubezpieczyciela
Od kilkunastu dni w placówkach Poczty Polskiej, a jest ich w całym kraju blisko 8 tys., można zawrzeć umowę ubezpieczenia komunikacyjnego (OC, autocasco, assistance, NNW i Zielona Karta) oraz majątkowego (mieszkań i domów). Pierwsze – ubezpieczenia komunikacyjne – przygotowało Pocztowe Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych (w całości należy do Poczty Polskiej) razem z MTU Moim Towarzystwem Ubezpieczeń, swoim partnerem z grupy Ergo Hestia. Ofertę drugiego – ubezpieczenia mieszkań i domów – Pocztowe Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych skonstruowało już samodzielnie.
Ale polisę można kupić nie tylko w urzędach pocztowych. Zrobić to można również przy okazji odwiedzin przez listonosza, który ma licencję na sprzedaż ubezpieczeń. To ważna wiadomość zwłaszcza dla mieszkańców wsi oraz małych i średnich miasteczek, w których nie ma rozbudowanej infrastruktury finansowej, a zwłaszcza punktów prowadzonych przez firmy ubezpieczeniowe. Dzięki Poczcie Polskiej, która wyposaża kolejnych doręczycieli w smartfony z aplikacją umożliwiającą sprzedaż – na razie – polis OC i NNW, ubezpieczenia same „przyjdą” do mieszkańców tych miejscowości. Usługi świadczone będą w prosty sposób i szybko. Jak powiedziała niedawno „Pulsowi Biznesu” Iwona Wróbel, dyrektor zarządzająca pionem usług finansowych Poczty Polskiej – przy pomocy smartfona listonosz może sprzedać polisę od ręki, w ciągu ledwie… 2 minut. W mobilne urządzenia do sprzedaży ubezpieczeń zaopatrzono dotychczas 500 listonoszy, sukcesywnie mają być w nie wyposażani kolejni doręczyciele.
Wystarczy listonosz ze smartfonem
Sprzedaży przez Pocztę Polską ubezpieczeń komunikacyjnych i majątkowych dostępnych pod marką „Ubezpieczenia pocztowe. Na Twojej poczcie” towarzyszy intensywna kampania reklamowa. – Koncept kreatywny, zarówno telewizyjny, jak i radiowy, oparty jest o damsko-męskie, małżeńskie relacje, dzięki czemu historiom towarzyszy odpowiednia dawka humoru i energii. To są codzienne historie, które każdy z nas może przeżywać w domu, i refleksja, że warto mieć ubezpieczenie dostępne w najbliższej placówce pocztowej – wyjaśnia w komunikacie prasowym Marcin Szymkowiak, dyrektor Biura Promocji i Marketingu w Poczcie Polskiej.
Idea kampanii marketingowej dla potencjalnych nabywców ubezpieczeń jest chyba mało ważna. Znacznie ciekawsza będzie dla nich z pewnością informacja, że w czasie trwania kampanii wszystkie ubezpieczenia majątkowe są o 15 proc. tańsze. Kto za polisę zapłaci z konta w Banku Pocztowym, otrzyma dodatkowo zwrot pieniędzy w wysokości do 10 proc. opłacanej składki. Łącznie zniżka może więc wynieść nawet jedną czwartą kwoty składki. Oferta dostępna jest w największej, budowanej przez ostatnie dwa lata, sieci sprzedaży ubezpieczeń w kraju, która w tym roku będzie jeszcze rozbudowywana. Po szkoleniach Poczta może mieć już nawet 10 tys. agentów. Takiej sieci dystrybucji ubezpieczeń nie ma nikt w branży, włącznie z jej liderem – PZU. W ogóle Poczta Polska zatrudnia ok. 25 tys. pracowników, niewykluczone więc, że sieć ta jeszcze się powiększy.
Pożycz nawet 150 tys. zł!
Wystarczy PIT - sprawdź teraz
Poczta "ruchomym bankiem"
Operator planuje już wkrótce powiększenie swojej oferty o ubezpieczenia rolne i prawdopodobnie także turystyczne. Myśli też o sprzedaży, być może już w drugiej połowie roku, polis na życie ochronnych oraz bancassurance: dołączanych do rachunków bankowych i będących zabezpieczeniem kredytów i pożyczek. Z czasem one też trafią do smartfonów listonoszy. Niewykluczone również, że w przyszłości listonosze będą również „ruchomymi bankami” – gdy na platformie mobilnej Poczty Polskiej dostępne staną się usługi bankowe. Przygotowując swoją ofertę ubezpieczeniową Poczta Polska korzystała ze wzorów i doświadczeń podobnych instytucji z innych krajów europejskich. Np. poczta włoska przeszło połowę swych przychodów ma ze sprzedaży ubezpieczeń, głównie życiowych.
Ubezpieczenie na życie zapewni bezpieczeństwo Tobie i Twoim bliskim niezależnie od sytuacji losowych. Wypełnij formularz i przekonaj się, jak utrzymać stabilność finansową dla Twoich najbliższych.
Komentarze
Właściciel serwisu eBroker.pl - Rankomat.pl nie weryfikuje opinii, recenzji czy ocen użytkowników zamieszczanych za pośrednictwem systemu Disqus, zarówno w zakresie ich rzetelności, jak i wiarygodności. Nie możemy potwierdzić, czy użytkownicy faktycznie korzystali z produktów i usług banków, firm pożyczkowych i Towarzystw Ubezpieczeniowych (TU) (za pośrednictwem portali należących do rankomat.pl lub bezpośrednio na stronie instytucji), których dotyczy opinia.
Jednocześnie informujemy, że w Serwisie publikowane są zarówno pozytywne, jak i negatywne komentarze.