Funkcja zastrzegania karty płatniczej przez telefon nowością nie jest. Jedna, wspólna infolinia dla klientów wszystkich banków już tak.
Dzwoniąc pod numer (+48) 828 828 828 każdy może zastrzec zaginioną kartę płatniczą. Bez względu na porę dnia czy nocy, dzwoniąc z telefonu komórkowego czy stacjonarnego – specjalna infolinia działa 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. To nie wszystko. Zastrzec kartę „w pogotowiu” możemy teraz z każdego miejsca na świecie. Brzmi nierealnie, a jednak działa
Komentarz eksperta
Związek Banków Polskich przygotował kolejny ciekawy projekt. Dokładnie przetestowaliśmy numer na „pogotowie kartowe” w redakcji eBroker.pl i musimy przyznać, że działa on poprawnie oraz doskonale pełni swoją pierwotną funkcję.
Zastrzeganie kart to jednak nie jedyna możliwość zastosowania: 828 828 828. Z racji tego, że numer ten łączy nas bezpośrednio z infoliniami banków, możemy go wykorzystywać również do obsługi telefonicznej naszych rachunków.
Każda osoba, która posiada konto bankowe lub kartę kredytową powinna zapisać ten numer w swoim telefonie.
Kamil Trembacz, eBroker.pl
Na ratunek milionom… kart
Możliwość zastrzeżenia karty płatniczej natychmiast po jej zaginięciu, dzięki ujednoliconemu numerowi telefonu, z pewnością spodoba się zdecydowanej większości. Polacy bowiem rocznie zastrzegają około 1,3 mln plastików. Bankowy numer kontaktowy, pod który zadzwonić należy, by kartę zastrzec - nie ukrywajmy - nie jest jednym z tych, które z łatwością zapamiętaliśmy. O ile w ogóle zastanawialiśmy się kiedykolwiek wcześniej, gdzie takiego szukać. A gdy mamy kart więcej niż jedna, w więcej niż jednym banku, sytuacja się komplikuje. Stres robi swoje, a reagować należy szybko. Tym istotniejsze jest, że numer pogotowia łatwo zapamiętać: kierunkowy do Polski +48, a potem 828 828 828.
Jak działa System Zastrzegania Kart?
Jest to zautomatyzowana infolinia IVR wykorzystująca technologię rozpoznawania mowy. Po krótkim wstępie kobiecy głos prosi o podanie nazwy banku. Wystarczy wymówić nazwę swojego banku – głos potwierdzi wybór, podając tę samą nazwę i zapyta czy połączyć z infolinią banku. Nasza odpowiedź „tak” lub „nie” i tym razem wystarczy.
Niestety, nie wszystkie instytucje podjęły współpracę. Według Związku Banków Polskich, współtwórca infolinii, system obsługuje 17 banków i instytucji kredytowych, kolejne są w trakcie przyłączania. TUTAJ sprawdzisz, czy Twój bank współpracuje z Systemem.
PKO czy Pekao?
System ma rozpoznawać nazwy banku wypowiedziane na powszechne wśród klientów sposoby – z pełnymi formami, skrótami, a nawet bez niektórych słów w nazwie. System ma też automatycznie „douczać się” po każdej rozmowie. Po komendzie głosowej „pekao” kobiecy głos zaproponuje by dla PKO BP wybrać 1, a dla Pekao SA -2. Proste?
System równolegle obsługuje wiele połączeń i nie pobiera opłat - koszty rozmowy ograniczają się do stawki za połączenie telefoniczne zgodnie z cennikiem operatora. Co ważne: nowy numer kontaktu nie wyklucza możliwości blokowania kart bezpośrednio przez bankowe infolinie.
Więcej informacji o wspólnej bankowej inicjatywie na portalu zastrzegam.pl.
Komentarze
Właściciel serwisu eBroker.pl - Rankomat.pl nie weryfikuje opinii, recenzji czy ocen użytkowników zamieszczanych za pośrednictwem systemu Disqus, zarówno w zakresie ich rzetelności, jak i wiarygodności. Nie możemy potwierdzić, czy użytkownicy faktycznie korzystali z produktów i usług banków, firm pożyczkowych i Towarzystw Ubezpieczeniowych (TU) (za pośrednictwem portali należących do rankomat.pl lub bezpośrednio na stronie instytucji), których dotyczy opinia.
Jednocześnie informujemy, że w Serwisie publikowane są zarówno pozytywne, jak i negatywne komentarze.