Nadchodzi prawdziwa rewolucja. Polska firma Fido Intelligence wdraża bankowość mobilną sterowaną całkowicie głosem. To już nie wydawanie komend, ale rozmowa ze swoim własnym bankowym kontem.
Podobnego rozwiązania na świecie jeszcze nie było. Pierwszą na świecie proponuje firma Fido Intelligence w aplikacji iBank. Gdy spytamy komórkę "Jakie jest moje aktualne saldo na koncie oszczędnościowym?" komórka wyświetli nam odpowiedź.
- Aplikacja umożliwia wykonanie wszystkich funkcji w bankowości mobilnej. Powie, ile mamy środków na koncie, jaki mamy limit na karcie, sprawdzi, ile wydaliśmy w ciągu ostatniego miesiąca na paliwo - mówi Iza Kielusiak. Dodatkowo, wykona operację przelewu na konto... po usłyszeniu imienia i kwoty. Niepewne czy skojarzyło poprawną osobę, zasugeruje nazwisko.
Może też przypomnieć, że kiedy powinniśmy zapłacić rate kredytu, a kiedy rachunki. Jak to zrobić? Wystarczy powiedzieć "Spłać ratę" czy "Zapłać za prąd". Niewiarygodne? A jednak. Wcześniej oczywiście musimy się zalogować do naszej bankowości mobilnej. Ale z tym Polacy nie mają już problemu. Gorzej z ufnością nowym technologiom.
Aplikacją zainteresowane były dotąd dwa polskie banki, kilka dni temu zgłosiły się kolejne. Najprawdopodobniej pierwsze transakcje za pomocą iBanku będzie można realizować już na początku przyszłego roku. Dziś wprawdzie większość Polaków sprawy bankowe załatwia przed ekranem komputera, ale z czasem coraz więcej osób będzie chciało robić to samo, tyle że przez komórkę.
Na koniec ciekawostka: aplikacja zrozumie nawet sens przekleństw!
- Chcieliśmy, aby iBank rozumiał mowę, jakiej na co dzień używamy, a nie tylko podstawowe zwroty - tłumaczy Iza Kielusiak z Fido Intelligence.
Pomysł budzi skrajne emocje - jedni nie dowierzają poprawności takiej aplikacji , drudzy są zachwyceni postępem techonologicznym, jaki miał miejsce w ciągu ostatnich kilku lat. Czas pokaże, czy iBank znjadzie rzesze odbiorców.
Komentarze
Właściciel serwisu eBroker.pl - Rankomat.pl nie weryfikuje opinii, recenzji czy ocen użytkowników zamieszczanych za pośrednictwem systemu Disqus, zarówno w zakresie ich rzetelności, jak i wiarygodności. Nie możemy potwierdzić, czy użytkownicy faktycznie korzystali z produktów i usług banków, firm pożyczkowych i Towarzystw Ubezpieczeniowych (TU) (za pośrednictwem portali należących do rankomat.pl lub bezpośrednio na stronie instytucji), których dotyczy opinia.
Jednocześnie informujemy, że w Serwisie publikowane są zarówno pozytywne, jak i negatywne komentarze.