Zdecydowana większość Polaków ma konto osobiste, na którym trzyma swoje oszczędności. Z konta pieniądze można wypłacić np. w bankomacie, przy użyciu karty płatniczej wydanej do rachunku. Zdarza się, że w wyniku awarii bankomat zamiast wypłacić żądaną kwotę, zatrzymuje kartę, a klient pozostaje z niczym. Co może w takiej sytuacji zrobić?
Bankomat może wciągnąć kartę klienta np. z powodu awarii urządzenia. W takim przypadku najlepiej od razu zadzwonić na infolinię operatora bankomatu i zgłosić całą sytuację. Warto też zastrzec swoją kartę.
Bez paniki!
Jeśli bankomat „zjadł” kartę, nie możemy panikować. Mamy wiele możliwości odzyskania karty. Najłatwiej to zrobić, jeśli bankomat, z którego skorzystaliśmy, znajduje się w placówce banku klienta. Wtedy wystarczy zgłosić ten fakt pracownikowi banku, a niewykluczone, że kartę uda się odzyskać nawet od ręki. Jeśli tak się nie stanie, to bank poinformuje klienta, gdzie i kiedy będzie mógł odebrać swoją kartę.
60 firm pożyczkowych w jednym miejscu. Porównaj oferty »
Nieco inaczej trzeba postąpić w przypadku, gdy to bankomat np. w centrum handlowym czy w przestrzeni publicznej „zje” kartę. W takim przypadku klient powinien zadzwonić na numer operatora bankomatu podany na urządzeniu. Należy poinformować go niezwłocznie, najlepiej od razu, o fakcie wciągnięcia karty przez urządzenie. Niewykluczone, że bankomat za jakiś czas zwróci ją, ale niekoniecznie właścicielowi, ale np. kolejnemu klientowi.
Konsultant na infolinii musi przyjąć zgłoszenie i poinformować rozmówcę, gdzie może odzyskać swoją kartę - najczęściej w oddziale banku.
Co z bezpieczeństwem?
Tracąc kartę, która została wciągnięta przez bankomat, wielu klientów zastanawia się, co teraz z pieniędzmi na koncie, do którego plastik został wydany. Teoretycznie karta powinna być bezpieczna, ale niewykluczone, że nie zostanie ona wydana innej osobie, która mogłaby się nią posłużyć. Dane z karty mogłyby wówczas być wykorzystane w celu dokonania niepożądanej transakcji.
Płać ratę kredytu niższą nawet o 30%. Porównaj oferty »
Dobrym rozwiązaniem jest natychmiastowe zastrzeżenie karty, co można zrobić w dowolnym banku lub dzwoniąc do Systemu Zastrzegania Kart - na numer 828 828 828. Wtedy na pewno nie stracimy pieniędzy na karcie, ani nikt nie będzie mógł skutecznie się nią posłużyć. Pozostanie tylko złożyć do banku wniosek o wydanie nowej karty.
Co z niewypłaconymi pieniędzmi?
Najczęściej bankomaty wciągają kartę płatniczą klienta i nie wydają pożądanej kwoty pieniędzy. Zdarza się, że kwota ta zostanie i tak pobrana z konta bankowego. W takiej sytuacji trzeba walczyć o swoją własność i wyjaśnić sprawę z bankiem. Należy złożyć wniosek o zwrot środków, o ile zostały one pobrane z konta, a niewypłacone przez bankomat.
Komentarze
Właściciel serwisu eBroker.pl - Rankomat.pl nie weryfikuje opinii, recenzji czy ocen użytkowników zamieszczanych za pośrednictwem systemu Disqus, zarówno w zakresie ich rzetelności, jak i wiarygodności. Nie możemy potwierdzić, czy użytkownicy faktycznie korzystali z produktów i usług banków, firm pożyczkowych i Towarzystw Ubezpieczeniowych (TU) (za pośrednictwem portali należących do rankomat.pl lub bezpośrednio na stronie instytucji), których dotyczy opinia.
Jednocześnie informujemy, że w Serwisie publikowane są zarówno pozytywne, jak i negatywne komentarze.