A A A
drukuj

Chargeback ratuje przy problemach z płatnościami

Data publikacji: 2013.09.05 godz. 12:47

Ekspert, eBroker.pl
OCENA
4.3/5

Rozpatrywanie sprawy powinno zakończyć się przed upływem 90 dni ...

Decyzja banku w sprawie uruchomienia procedury chargeback jest podejmowana indywidualnie. Instytucja wydająca kartę może odmówić podjęcia dalszych działań, jeżeli uzna, że klient:

  • nie wyczerpał pozostałych metod dochodzenia swoich roszczeń
  • nie załączył dokumentów niezbędnych do wyjaśnienia sprawy (np. dowodu płatności kartą)

Przesłanką do odrzucenia wniosku klienta może być również upływ terminu składania reklamacji, który został wyznaczony w regulaminie obsługi karty płatniczej.

W przypadku pozytywnej decyzji bank nadaje dokumentacji odpowiedni numer chargeback i przekazuje ją do organizacji płatniczej. Wspomniany podmiot musi ponownie zweryfikować reklamację. W dalszej kolejności zawiadomienie trafia do agenta rozliczeniowego. Ostatnia z wymienionych instytucji przelewa środki z rachunku przedsiębiorcy na konto banku. Zostają one zablokowane do czasu przekazania dokumentów uzasadniających roszczenia klienta. Warto dodać, że na tym etapie przedsiębiorca może kwestionować zasadność dokonania chargebacku. Jego linia obrony polega na udowodnieniu prawidłowego wykonania usługi.

Po rozstrzygnięciu sprawy na korzyść klienta kwestionowana płatność zostaje mu zwrócona. Czas oczekiwania na ostateczny efekt złożonej reklamacji może wynosić nawet 90 dni. Wspomniany limit został wyznaczony na mocy obowiązujących przepisów (patrz artykuł 12 ustawy o elektronicznych instrumentach płatniczych).

Komentarze

Właściciel serwisu eBroker.pl - Rankomat.pl nie weryfikuje opinii, recenzji czy ocen użytkowników zamieszczanych za pośrednictwem systemu Disqus, zarówno w zakresie ich rzetelności, jak i wiarygodności. Nie możemy potwierdzić, czy użytkownicy faktycznie korzystali z produktów i usług banków, firm pożyczkowych i Towarzystw Ubezpieczeniowych (TU) (za pośrednictwem portali należących do rankomat.pl lub bezpośrednio na stronie instytucji), których dotyczy opinia.

Jednocześnie informujemy, że w Serwisie publikowane są zarówno pozytywne, jak i negatywne komentarze.

comments powered by Disqus